Lange tijd heeft Emile niet kunnen racen, maar de voorbereidingen voor ‘zijn’ Verstappen weekend zijn inmiddels in volle gang. Ik geef jullie graag een kijkje achter de schermen bij onze klusser Emile. Kijk, dat hij de handigste is van ons drieën dat wisten wij al lang. Maar zegt dat veel over ons of over het klusniveau van onze teamgenoot. De afgelopen weken heeft echter onze stoutste verwachtingen overtroffen.
Bijna iedere dag kregen wij wel een app van Emile dat er weer ‘iets’ aan de 10 was verbeterd. Eerst was de binnenzijde zwart gespoten en ineens hadden wij wij houders voor de motorkap. En kijk, de dag erna was de spoiler alweer gemonteerd. Wat een held. Zelfs het wisselen van banden ging zo snel dat de monteurs van Red Bull er nog een puntje aan konden zuigen. Maar langzaam werden de werkzaamheden moeilijker. Deze keer was de stroomschakelaar aan de beurt en moest ook de ruitenwisser motor weer aan de praat worden gebracht. Dit was nog even te hoog gegrepen, maar daar kon good old Reinder de deskundige helpende hand bieden. Chapeau!
Deze week hebben wij echter nog een grote uitdaging. De draagarm van de ophanging zit los. Eerst kregen wij deskundige foto’s wat er nu eigenlijk aan de hand was en waarom het zo lastig was dit te verhelpen. Na talloze misverstanden over de app uiteindelijk elkaar toch begrepen. Emile waren de handen van Emile net zo zwart als zwarte Piet niet meer mag zijn en smaakten zijn boterhammen ineens naar smeerolie. Maar het ziet er naar uit dat nummer 10 in topvorm aan de start komt te staan.
Woensdag nog even samen klussen bij Michael en de mannen en onderzoeken of wij de draagarm weer kunnen fixen. Was een in ieder geval een logische verklaring voor de listige achterkant van de auto en de onbalans (!). Dankzij onze klusser Emile staat niets ons in de weg tijdens het Verstappen weekend goed te scoren. Als het maar niet regent en wij net als Max in de vangrail belanden. Dan ben ik bang dat zelfs Emile even om hulp moet gaan vragen.